Programowanie rekreacyjne staje się ostatnio popularne w kręgach nerdów. To takie programowanie jak rekreacyjna gra w szachy lub rekreacyjne rozwiązywanie zadań matematycznych. Dla przyjemności i samorozwoju.
Ostatnio jdh ma serię wypróbowywania róznych języków programowania w ten sposób, przez implementację prostych gier. Gdy wypróbowywał język Odin, implementował grę Space Invaders 「スペースインベーダー」. Na podstawie tego nagrania: https://www.youtube.com/watch?v=MU4psw3ccUI
Na początku dziwiło mnie, że chce dokładnie odzwierciedlić mechanikę i ruch z gry. Zwykle jestem za tym by ktoś pisał po swojemu, jedynie inspirując się tytułem. Jednak oglądając dalej stwierdziłem, że odzwierciedlanie wszystkich szczegółów może być niezłym wyzwaniem.
Najbardziej interesującym był ruch samych alienów. Nie podobała mi się interpretacja przez jdh, który twierdził, że są tam jakieś sinusy. Postanowiłem sam ten ruch odtworzyć wg mojej intepretacji.
Takie było moje wyzwanie w Róló. Uważam, że je rozwiązałem. Wydaje mi się, że algorytm nie jest trudny. Nie będę spojlował. Ciekaw jestem waszych interpretacji.
W następnym etapie chciałbym odzwierciedlić niszczenie “budynków”/“osłon” za którymi ukrya się gracz. Algorytm w grze wydaje się prosty (xor). Tu chciałbym eksperymentować z czymś własnym, bardziej proceduralnym.