- cross-posted to:
- gaming@beehaw.org
- games@sh.itjust.works
- cross-posted to:
- gaming@beehaw.org
- games@sh.itjust.works
cross-postowane z: https://lemmy.blahaj.zone/post/91312
Coming on October 24th… and this looks so good, I might finally upgrade my GPU. 😄
RIP SimCity, thank you for all you gave to gaming, but your time is even more over now than it already was.
Wygląda na to, że wiele modów ułatwiających budowanie dróg zostało zaimplementowanych w grze i stylistyka z kreskówkowej poszła w stronę realizmu. Jaram się niesamowicie.
Trochę się jaram, a trochę mam zawsze problem z tym samym… Każdy taki citybuilder to nieodmiennie klon SimCity, ze wszystkimi tego zaletami i wadami. Ostatnią, którą pamiętam, że się z tego jakoś ciekawie wyłamywała był pewnie… Constructor? Fajnie byłoby pobudować w jakiś wyraźny sposób różne miasta, różne rzeczywistości, to jest realny potencjał tego nurtu gier. Ile razy można stawiać mashap Nowego Jorku z dowolnym innym miastem zabudowanym kap-realistyczną architekturą. Autentycznie nie rozumiem, czemu nie ma chociaż różnych ‘cywilizacji’/stylów architektonicznych - o afrofuturyzm w stylu filmów “Black Panther” ludzie pewnie by się pozabijali, szczególnie gdyby miasta operowały realiami tamtego świata (technologii). Zresztą nawet bardziej realnie - niech to będą np. realia Chińskie - planujemy miasto na 20mln ludzi, różnamy z ziemią jakieś wiochy, stawiamy kombinat produkujący gówno na zachód, a później przesiedlamy do niego mieszkańców. Jeszcze ciekawiej były zupełnie inne rzeczywistości/systemy ekonomiczne. Chciałbym budować miasta Pierwszych Narodów / rdzennych mieszkańców Ameryk. Były tam całe systemy miast. Chciałbym budować miasta demokratyczno-konfederalistycznej ekologicznej utopii, które muszą uwzględniać architektonicznie potrzeby uspołecznionej ekonomii rynkowej. To pewnie znacznie większy wysiłek intelektualny niż symulator tego co i tak mam za oknem, ale też szansa zrobić coś więcej niż kolejny miejski odpowiednik Fify '97-'23…
Trochę mroczna historia związana z pierwszym SimCity: https://logicmag.io/play/model-metropolis/
Też się zastanawiałum nad tym jak mógłby wyglądać solarpunkowy citybuilder, gdzie np. trzeba zarządzać zasobami wody albo pilnować balansu w ekosystemie, zasad permakultury no i wyszło mi, że lepiej sobie pójść pogrzebać w ziemi po prostu.
Z jednej strony tak, z drugiej to mogło by być wspaniałe narzędzie edukacyjne uczące balansowania takich systemów…