janoosh

Matrix: @janoosh:catgirls.party

Non-Lemmy fediverse: @janoosh@catgirls.party

  • 16 Posts
  • 43 Comments
Joined 4 years ago
cake
Cake day: July 30th, 2020

help-circle



  • Nigdy o tym nie słyszałem. Ciekawe ile z tego kanału w formie takiej jak to przedstawia artykuł jeszcze zostało, bo wg. niektórych komentarzy kanał został odkupiony przez jakąś firmę telekomunikacyjną i miał być wykorzystany do poprowadzenia sieci światłowodowej a jego studzienki zostały już w jakimś stopniu zmodernizowane. Chociaż jest też jeden komentarz z 2021 roku donoszący że dalej tym kanałem płynie jakiś syf, tylko zmienił się producent.

    Ciężko znaleźć w internecie jakieś informacje na temat tego jak wygląda to teraz. Na tym blogu znalazłem trochę informacji na temat łódzkich kanałów i kolektorów, w tym Polesie-15 do którego spływała Anilana, no ale to informacje sprzed dekady. Po wpisaniu na fotopolska.eu hasła “Anilana” albo “Anilany” jest też pare fotek różnych obiektów związanych z tym kanałem, ale one też nie są najnowsze.









  • Wydawało mi się że gracze PC są znani ze swojego negatywnego nastawienia do ekskluzywnych rzeczy? FSR to otwarta i neutralna technologia, działa na każdym GPU, DLSS jest ekskluzywne dla GPU Nvidii. Zamienić “gracze” na “fanboje” i by się zgadzało, bo gracze to raczej się cieszą z większej dostępności do upscalingu w Starfield. Dziwne że takie tendencyjne artykuły nie pojawiały się przez lata gdy to Nvidia forsowała swoje PhysX i inne ekskluzywne technologie xd













  • Seems like a solid and overall expected effort, nothing groundbreaking. I think most of the seasoned fans expected these things. Which is good, if the basics are solid it’s easier to later build upon them. Personally, things I like the most are how citizen’s age influences their pathfinding, that we will be able to build new outside connections and of course new info views.

    Also, in the video I noticed that drivers turn off their high beams at night when there’s another vehicle approaching in front of them, neat!


  • First of all, as a long time Love Live fan (since first SIP), I am once again amazed how far has this franchise come in terms of production quality – both animation and sound. Well deserved congratulations to Sunrise and Lantis for not only keeping Love Live alive all these years but also improving it.

    As for the today’s episode, I like the setting. Weird mix of magic, this characteristic pseudo-medieval generic fantasy style, and modern technology like cars, trains, train station announcers etc. seems appealing to me, and nothing really felt out of place. Not much in terms of plot to talk about as for now.

    Anyway, I wonder how it will be received by viewers who are not part of Love Live fandom.





  • I picked some mods from my sub list trying to find entries at around 1000 subs on Steam Workshop, so unlikely to be on top 10 list cause they are mostly unknown. Prisoner Recreation is slightly more popular than that but I included it with Prison Commons cause I think functionality they provide should be included in base game/future DLC in some form. In no particular order:

    Prisoner Recreation – useful in multiple scenarios. House arrests for rowdy colonists, keeping sanguophage bloodbags happy, giving prisoners you want to recruit a glimpse of life in your colony, having separate prisons for low and higher security prisoners etc. Also good for role play. Combine with Prison Commons.

    Perspective Paths – gizmo for making floors with hard edges. Dunno how to explain it in writing, better to look at it yourself.

    Sanguophage Feed Relationship – nice to have for additional flavour when playing with sanguophages.

    Picnic Area – allows pawns to eat in a designated outside area. Must have mod for making parks, squares and what not usable and not only decorative.

    KanbanStockpile – adds stack refill threshold and stack limit settings to stockpiles. A must have to keep kitchens and canteens running smoothly.

    Curb Stone – self explanatory.

    Pawn Centric Work Priorities – adds a work priorities tab in pawn menu.

    I skipped race, hair, furniture and other assets mods cause they are more of a personal preference. Same with less popular submods for bigger mods like Dubs Bad Hygiene. Hope this is of some use to you!